Czy warto suplementować kreatyną?

Czy warto suplementować kreatyną?

Badania dają do zrozumienia, że Polacy coraz bardziej troszczą się o swoją sylwetkę. Pamiętaj, że regularne treningi to podstawa. Efekty, związane z zajęciami, można jednak przyspieszyć. W całkowicie bezpieczny sposób. Pomocne są tutaj suplementy. Ostatnio coraz więcej ludzi decyduje się na kreatynę. Czy rzeczywiście warto?

Co to jest kreatyna?

Na początku należy podkreślić, że kreatyna to związek chemiczny. Jak dokładnie powstaje? Z takich elementów, jak metionina, glicyna i arginina. Warto od razu zauważyć, że te składniki – z pozostałymi fosforanami – tworzą też fosfokreatynę. Gdzie konkretnie ten związek chemiczny zaś występuje – biorąc pod uwagę nasze ciało? W głównej mierze (naturalnie) w mięśniach szkieletowych. Dodatkowo pewne ilości kreatyny możemy również znaleźć w mózgu, nerkach, wątrobie lub jądrach. Trzeba dodać, że ten związek pochodzenia organicznego występuje też w przypadku zwierząt.

Tego tematu na pewno nie wolno bagatelizować. Kreatyna spełnia bowiem istotne funkcje z punktu widzenia naszego organizmu. M.in. wpływa na utrzymanie ATP na właściwym pułapie. Jest to zaś ważne, ponieważ ma związek z optymalną dawką energii. Suplementy z tą substancją są przyjmowane, by uzyskać szybki przyrost mięśni. Dla wielu osób ważne jest też, by nie mieć niechcianego tłuszczu. Istotnym aspektem jest również błyskawiczna regeneracja po treningu itd.

Dawkowanie kreatyny – sama dieta może nie wystarczyć

Powyższe cele naprawdę można osiągnąć. Na rozmaite sposoby. Są osoby, które starają się zwiększyć ilość kreatyny poprzez stosowne produkty. Dietetycy podkreślają, że nie brakuje jej np. w rybach (szczególnie biorąc pod uwagę dorsze) i mięsach czerwonych (jak choćby w wołowinie). W pewnych sytuacjach to jednak i tak nie jest do końca wystarczające.

Są też, na szczęście, inne alternatywy. Jakie? Kreatyna może być wprowadzana do naszego organizmu również poprzez bezpieczne suplementy. Można np. zdecydować się na produkty od znanej i cenionej firmy Olimp. Jak wygląda dawkowanie? Od razu chcemy każdego uczulić, że przede wszystkim trzeba stosować się do zaleceń producenta. Pamiętaj, że np. monohydrat może być sprzedawany pod postacią tabletek albo proszku. Są jednak pewne zasady. Fachowcy zazwyczaj rekomendują, aby przyjmować około 5 g kreatyny (dziennie). Dobrze jest zapamiętać, że na około jeden kg masy ciała przyjmuje się zazwyczaj 0,03 g kreatyny.

Kreatyna – czy mogą wystąpić skutki uboczne suplementacji?

Pewne jest, że nie powinno się na własną rękę przekraczać rekomendowanych dawek. W innym przypadku trzeba bowiem liczyć się ze skutkami ubocznymi. Ogólnie obowiązuje tutaj na pewno taka zasada, że każdy przypadek należy traktować indywidualnie. Istotne jest, by po prostu siebie obserwować. Jakie zaś objawy mogą się tutaj pojawić? To np. odwodnienie, problemy z mięśniami, kłopoty żołądkowe, mniejsza wrażliwość na stres termiczny.

Monohydrat kreatyny

Warto zauważyć, że kreatyna może być suplementowana na kilka różnych sposobów. Często – jest to potwierdzone statystykami – wybierany jest monohydrat. Dlaczego? Użytkownicy – przy właściwym dawkowaniu – mogą liczyć na rozmaite zalety. Jakie? To m.in. stosunkowo szybki przyrost masy mięśniowej. Dodatkowo można liczyć na redukcję tkanki tłuszczowej, regenerację po treningu, która będzie zachodziła w znacznie szybszym tempie… Monohydrat kreatyny odpowiada za istotne reakcje anaboliczne. Jak dawkować ten suplement? Tutaj po raz kolejny odwołujemy się do zaleceń danego producenta. Warto jednak zauważyć, że monohydrat jest przyjmowany w zależności od zaawansowania treningowego i masy ćwiczącego. Występują tutaj rozmaite rodzaje suplementacji. Chodzi o suplementację stałą, porcjowaną i połączoną z tak zwaną fazą nasycenia.

Jabłczan kreatyny

Ta forma suplementu cechuje się nieco większą ceną. Co jeszcze warto wiedzieć na jej temat? Jabłczan kreatyny jest bardzo dobrze wchłanialny. Często eksperci od treningu zaznaczają, że ten suplement powinien być przyjmowany wtedy, kiedy zależy nam na wzmocnieniu mięśni, a nie stricte na błyskawicznym przyroście. Dodatkowo ten preparat znakomicie sprawdza się w przypadku osób, które chcą „zrzucić” niechciany tłuszcz. Jak wygląda w tym przypadku dawkowanie? Standardowa dawka to 5 g kreatyny w ciągu jednej doby.

Kreatyna firmy Olimp – najważniejsze zalety

Na rynku można spotkać się z różnymi suplementami z tej kategorii. Na pewno warto zdecydować się na kreatynę od firmy Olimp. Dlaczego? Z kilku względów. Bez wątpienia jest to preparat zapewniający odpowiednie skutki. To choćby zwiększenie masy mięśniowej, zredukowanie tkanki tłuszczowej. Warto też wspomnieć o szybkiej regeneracji, która dla osób trenujących jest kluczowym czynnikiem. Osoby, które zdecydują się na firmę Olimp, mogą liczyć na brak skutków ubocznych (oczywiście zakładając stosowanie specyfiku zgodnie z zaleceniami producenta). Dodatkowo preparaty od tego podmiotu cechują się naprawdę bardzo dobrą przyswajalnością. Inną dobrą informacją są zaś wyjątkowo atrakcyjne warunki finansowe. Jest to zatem właściwy wybór na wielu frontach.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments