Zaawansowane techniki treningu bicepsów cz.1

Zaawansowane techniki treningu bicepsów cz.1

W ARTYKULE:

  1. ZALETY SZTANGIELEK
  2. NOWOCZESNOŚĆ W POSTACI WYCIĄGÓW
  3. ROLA ĆWICZEŃ ZŁOŻONYCH
  4. GRUBY GRYF
  5. NEGATYWNA FAZA RUCHU
  6. SERIE ŁĄCZONE OPÓR MAKSYMALNY
  7. MOCNE NAPINANIE MIĘŚNI
  8. WRAŻLIWOŚĆ
  9. RECEPTORÓW

Wiele lat temu podstawą treningów na bicepsy były ćwiczenia z użyciem sztangi prostej oraz sztangielek i wielu czołowych kulturystów „złotej ery kulturystyki” (lata 1960-1980), przy użyciu tego prostego sprzętu, doprowadziło te mięśnie do imponujących wręcz rozmiarów.

W ćwiczeniach ze sztangą obowiązuje prosta zasada: chwyt wąski (trochę mniejszy od szerokości barków) to mocna stymulacja głów długich (zewnętrznych), chwyt zaś szeroki – to mocna stymulacja głów krótkich (wewnętrznych). Niestety, następstwem chwytu szerokiego jest mocny skręt dłoni w stawach nadgarstkowych co czyni ćwiczenie mało komfortowe. Aby tego uniknąć, wymyślono sztangę łamaną, jednak jej użycie pociąga za sobą wzrost zaangażowania mięśni ramiennych, kosztem pracy bicepsów.

Wady sprzętowe

Ćwiczenia ze sztangą i sztangielkami (dotyczy pozycji stojącej i siedzącej) mają taki mankament, że praca bicepsów mocno maleje w górnej fazie ruchu, przy maksymalnym skurczu bicepsów, co nie jest korzystne dla rozwoju tych mięśni. Pewną poprawę daje położenie się przodem na oparciu ławki skośnej ustawionej pod kątem 45° lub niżej.

MIMO ŻE W OBECNYCH CZASACH MAMY DO DYSPOZYCJI NOWOCZESNY SPRZĘT DO TRENINGU, WARTO SIĘGNĄĆ DO PROSTEGO SPRZĘTU, JAKIM DYSPONOWALI KULTURYŚCI 40-50 LAT TEMU ORAZ DO ĆWICZEŃ JAKIE WTEDY ROBILI. ZDJĘCIA, NA KTÓRYCH WIDAĆ TYCH KULTURYSTÓW ŚWIADCZĄ O TYM, ŻE DO WYTRENOWANIA MUSKULATURY WCALE NIE JEST POTRZEBNY NOWOCZESNY SPRZĘT TRENINGOWY. WYSTARCZY SZTANGA, SZTANGIELKI, ŁAWKA PROSTA I SKOŚNA.

Marcel Przyszlak

TRENER PERSONALNY

Wyciągi dają inną możliwość stymulacji bicepsów. Ćwicząc na nich, napięcie tych mięśni rośnie wraz z przemieszczaniem się ciężaru w górę. W tym tkwi największa wartość tych ćwiczeń. Należy to koniecznie wykorzystać.

Nowoczesność pod postacią maszyn

Całkowite uwolnienie od problemu malejącej pracy bicepsów dają wyciągi. Stosując je można osiągnąć to, co było niemożliwe w ćwiczeniach na ciężarach wolnych: maksymalna siła działa na bicepsy w momencie ich maksymalnego skurczu!

Spis Treści

Zaawansowane techniki treningu bicepsów cz.1

Zaawansowane techniki treningu bicepsów cz.2

Zaawansowane techniki treningu bicepsów cz.3

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments